Ważne linki
Pozostałe serwisy
Kurs Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Menu na urządzeniach mobilnych
Kurs Inspektora Ochrony Danych Osobowych
Kurs Inspektora Ochrony Danych Osobowych
Zapraszamy na czterodniowy stacjonarny kurs Inspektora Ochrony Danych Osobowych, który pozwoli zdobyć wiedzę i umiejętności niezbędne do pełnienia funkcji Inspektora zgodnie z obowiązującymi przepisami. Kurs potwierdzony jest zaświadczeniem zgodnym ze wzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Termin: 27, 28 października i 3, 4 listopada 2022r.
Cena: 1500,00 zł netto / 1845,00 zł brutto
w cenie materiały szkoleniowe, przerwa kawowa.
Czas trwania: I dzień 9:00-15:00; II dzień 9:00-15:00; III dzień 9:00-15:00; IV dzień 9:00-15:00
Program obejmuje 32 godziny szkoleniowe i został opracowany przez ekspertów w ujęciu teoretycznym, prawnym i praktycznym.
Miejsce: Agencja Rozwoju Pomorza S.A., al. Grunwaldzka 472 D, 80-309 Gdańsk, bud. Olivia Six
Kurs Inspektora ODO został przygotowany dla osób, które będą pełnić funkcję Inspektorów Ochrony Danych Osobowych, a także dla obecnych Administratorów Bezpieczeństwa Informacji, Administratorów Danych Osobowych, osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo informacji oraz osób upoważnionych do przetwarzania danych.
Celem kursu jest przygotowanie uczestników do samodzielnego pełnienia funkcji Inspektora Ochrony Danych Osobowych w oparciu o zdobytą wiedzę teoretyczną i praktyczną.
Udział w kursie to:
• zwiększenie szansy na zatrudnienia w charakterze Inspektora Ochrony Danych,
• pewność zdobycia wiedzy od ekspertów specjalizujących się w tematyce ochrony danych osobowych,
• zdobycie kwalifikacji niezbędnych do realizacji zadań w obszarze ochrony danych osobowych.
Ramowy program kursu:
Dzień I - 27.10.2022
1. Przedmiot i cele reformy przepisów o ochronie danych osobowych w świetle RODO
2. Podstawowe definicje z zakresu ochrony danych osobowych
3. Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
4. Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych
5. Prawa osób, których dane dotyczą
6. Obowiązki Administratora Danych Osobowych
7. Powierzenie danych osobowych do przetwarzania – umowa powierzenia z dostawcami usług
8. Inspektor Ochrony Danych (IOD) – wymogi i zadania w organizacji
9. Nowa ustawa o ochronie danych – wybrane zagadnienia prawne
10. Metodologia wdrożenia RODO – działania wdrożeniowe w organizacji
Dzień II - 28.10.2022
11. Po co to RODO – praktyczny kontekst społeczny i technologiczny pojawienia się wspólnych dla całej Unii Europejskiej regulacji chroniącej dane osobowe. Ochrona danych osobowych w dobie IV rewolucji technologicznej i rozwiązań sztucznej inteligencji.
12. Rola i status inspektora ochrony danych osobowych
13. Zapoznanie się ze studium przypadku.
14. Identyfikacja ról w procesie przetwarzania danych osobowych.
15. Przypomnienie podstawowych zasad przetwarzania danych osobowych zgodnie z RODO.
16. Omówienie definicji czynności przetwarzania danych osobowych. Identyfikacja w studium przypadku.
17. Wskazanie podstaw prawnych przetwarzania danych w czynnościach ze studium przypadku oraz ustalenie okresów przetwarzania danych osobowych
19. Przygotowanie rejestru czynności przetwarzania oraz rejestru kategorii przetwarzania dla podmiotu ze studium przypadku
20. Ocena zgodności przetwarzania na podstawie uzupełnionego rejestru czynności przetwarzania – pierwszy audyt zgodności z RODO
21. Omówienie prawa od informacji – klauzule informacyjne, sposoby przekazywania wiedzy różnymi kanałami i sposobami.
23. Przygotowanie treści zgód na przetwarzanie danych osobowych i sposoby ich pobierania odpowiednio do zidentyfikowanych czynności przetwarzania realizowanych za zgodą w studium przypadku
Dzień III - 03.11.2022
24. Podejście oparte na ryzyku – Risk Based Approach w RODO
25. Omówienie dostępnych narzędzi do oceny ryzyka i oceny skutków. Praca na metodzie ENISA.
26. Określenie prawdopodobieństwa naruszenia praw i wolności osób przy zasobach
27. Ocena powagi skutków naruszenia poufności, integralności i dostępności dla czynności przetwarzania danych osobowych
28. Ocena skutków przetwarzania danych osobowych
29. Rola inspektora ochrony danych w procesie oceny skutków
30. Ocena ryzyka jako proces ciągły
31. Ocena skutków przy projektowaniu nowych rozwiązań – element obowiązku ochrony w fazie projektowania
32. Dokumentowanie działań
33. Postępowanie z naruszeniami ochrony danych osobowych
34. Rejestr naruszeń i obowiązki notyfikacji urzędu – problemy praktyczne
35. Ocena ryzyka przy wystąpieniu naruszenia
36. Przykład – wypełniamy zgłoszenie o naruszeniu ochrony danych osobowych
37. Kto wysyła zgłoszenie – teoria i praktyka, ryzyka dla inspektorów ochrony danych
Dzień IV - 04.11.2022
38. Wykonywanie i dokumentacja obsługi żądań osób, których dane dotyczą w zakresie ich praw
39. Wykonanie zadań audytowych
40. Współpraca z dostawcami
41. Rola systemu informatycznego w procesach przetwarzania danych osobowych
42. Uprawnienia w systemie, a upoważnienia do przetwarzania danych osobowych
43. Audyt obszaru IT – kluczowe obszary
44. Analiza przebiegu incydentu w obszarze IT na przykładach (omówienie – praca z grupą)
45. TEST WIEDZY
Prowadzący:
Mec. Agnieszka Bytof - radca prawny - Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu na kierunku Prawo. Odbyła aplikację radcowską i po złożeniu egzaminu radcowskiego uzyskała wpis na listę radców prawnych prowadzoną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Gdańsku pod nr wpisu GD/GD/2641. Założyciel Kancelarii Prawnej z siedzibą w Gdańsku będącej członkiem Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza. Członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Gdańsku. Ekspert Zespołu Ekspertów Centrum Prasowego Okręgowej Izby Radców Prawnych w Gdańsku w dziedzinie szeroko pojętego prawa gospodarczego, prawa karnego gospodarczego oraz prawa pracy i ochrony danych osobowych, a także alternatywnych metod rozwiązywania konfliktów i sporów (Alternative Dispute Resolution – ADR) tj. mediacji i arbitrażu. Mediator stały Krajowego Stowarzyszenia Mediatorów w sprawach cywilnych, gospodarczych i z zakresu prawa pracy. Mediator Pomorskiego Centrum Arbitrażu i Mediacji prowadzonego przez Regionalną Izbę Gospodarczą Pomorza we współpracy z Pracodawcami Pomorza w sprawach gospodarczych. Posiada wieloletnie, bogate doświadczenie zawodowe w obsłudze prawnej polskich i zagranicznych podmiotów gospodarczych, grup kapitałowych oraz w reprezentacji Klientów przed sądami powszechnymi, administracyjnymi i organami administracji publicznej. Przeprowadza audyty prawne przedsiębiorstw oraz tworzy i wdraża procedury w zakresie prawa gospodarczego, prawa pracy i ochrony danych osobowych (RODO). Wykładowca uczelni wyższych. Prelegent dedykowanych seminariów prawnych dla biznesu. Autor wypowiedzi medialnych oraz publikacji eksperckich z zakresu prawa pracy i ochrony danych osobowych.
Monika Gierada-Sołtysek - doświadczony praktyk GDPR, Inspektor ochrony danych, Audytor ISO 27001. Uzyskała tytuł IOD 2021przyznawany przez Stowarzyszenie Praktyków Ochrony Danych Specjalista od oceny ryzyka zgodnie z RODO i audytów stron trzecich. Szkoleniowiec. Pasjonat AI i uważny obserwator wpływu IV rewolucji technologicznej na kondycję człowieka. Członek Stowarzyszenia Praktyków Ochrony Danych (SPOD). Absolwentka studiów podyplomowych Politechniki Gdańskiej kierunek: Sztuczna inteligencja i automatyzacja procesów biznesowych.
Michał Strzelecki - doświadczenie zawodowe zdobył pracując głównie w branży IT. Pracował w rodzimych korporacjach u takich potentatów rynkowych jak home.pl czy Asseco Data Systems, a także w mniejszych firmach, jak wywodząca się z rynku trójmiejskiego IQ PL. Pozwoliło to nabyć ogromną wiedzę, zdobyć cenne kompetencje oraz wypracować umiejętność dostosowywania działań do wielkości Organizacji i stopnia złożoności jej struktury. Specjalizuje się w zagadnieniach takimi jak ochrona danych osobowych, audyty bezpieczeństwa, ISO27001, a w szczególności zagadnienia związane z RODO (GDPR), zarządzenie projektami informatycznymi, a także wszelkie sprawy związane z organizacją pracy obszaru obsługi klienta.