First Time Manager

Rola menedżera - lidera zwykle kojarzy się nam z kimś, kto jest pewnego rodzaju wizjonerem, za którym podążają ludzie. Podążają, bo tego chcą, a nie uciekają przed nim pracując z poczucia przymusu. Dobry lider potrafi motywować swój zespół do wyznaczania i osiągania celów, wyzwalając w sobie i innych entuzjazm, zaangażowanie. Potrafi wydobyć i kształcić najmocniejsze cechy charakteru i kompetencje.  Lider dba nie tylko o jakość pracy swojego zespołu, ale przede wszystkim o satysfakcję z wykonywanych działań.

Jak poprzez pracę i zmianę sposobu zachowania stawać się z dnia na dzień kierownikiem - liderem i autorytetem dla swoich kolegów i podwładnych? – tego nauczymy się na naszych warsztatach.

Ten warsztat przeznaczony jest dla osób stawiających swoje pierwsze kroki na stanowisku liderskim oraz dla tych, którzy w najbliższej przyszłości obejmą stanowisko kierownicze.

 


Dzięki udziałowi w szkoleniu:

- poznasz podstawy zarządzania zespołem zgodnie z koncepcją K. Blancharda

- otrzymasz sprawdzone narzędzia budowania zespołu

- poznasz techniki komunikacji z zespołem i pracownikami w typowych menedżerskich sytuacjach

- nauczysz się budować swój autorytet szefa i radzić sobie z nową rolą w zespole

- poznasz sposoby i mechanizmy wzbudzania motywacji i zaangażowania zespołu

- dowiesz się jak radzić sobie z konfliktem i trudnymi sytuacjami w zespole

- poznasz techniki kontroli emocji własnych i innych

 


PROGRAM:

 

1.     Ja Lider

- 4 role lidera i ścieżka rozwoju

- moja filozofia zarządzania i styl przywództwa - autodiagnoza

2.     Zespół

- fazy rozwoju zespołu i rola lidera w każdej z faz

- komunikacja z pracownikami jako podstawa – co i kiedy mówić – koncepcja okna Johari

3.     Komunikacja menedżera na etapie formowania

- jak dobrze zacząć – autoprezentacja i expose szefa

- jak nie bać się wystąpień i opanować stres i tremę?

4.     Jak wyznaczać cele

- SMART jako podstawa

- jak angażująco komunikować cele

- asertywne polecenie i prośba

5.     Informacje zwrotne to podstawa

- schematy udzielania informacji zwrotnej w przypadku dobrej pracy

- schematy negatywnych informacji zwrotnych

- formuła sesji feedback na podsumowanie etapu pracy

6.     Etap burzowania – jak poradzić sobie z trudnościami

- rodzaje konfliktu

- styl i strategii pracy z konfliktem

- emocje – jak je opanować u siebie i innych

7.     Normowanie – co menedżer powinien wiedzieć o motywowaniu

- motywatory w pracy

- jak wzbudzać zaangażowanie

- nagrody – jak działają?

8.     Współdziałanie, czyli jak delegować i rozwijać zespół

- 5 stref delegowania

- formuła delegowania

- formuła rozwoju zespołu i kompetencji pracowników

9.     Podsumowanie i zakończenie szkolenia


Cena: 800,00 zł netto / 984,00 zł brutto


Termin: 2-3 lipca 2024, godz. 9:00-15:00


  ZAPISZ SIĘ  


Informacje organizacyjne: szkolenie odbędzie się w siedzibie Agencji Rozwoju Pomorza - al. Grunwaldzka 472 D, budynek Olivia Six - XII piętro - Gdańsk. 


 Prowadząca:

Małgorzata Kamińska - ekspert w dziedzinie warsztatów rozwojowych dla kadry menedżerskiej. Autorka wielu programów rozwojowych. Praktyk w obszarze zarządzania i wprowadzania zmian w biznesie. Od 2018 roku trener w metodologii on-line oraz twórca kursów i szkoleń na odległość.

Posiada Certyfikaty Trenerskie I i II stopnia nadane przez Szkołę Specialist and Friends oraz certyfikat Szkoły Trenerów TROP. Jest certyfikowanym coachem narzędzia do profilowania zawodowego Insightfull Profiler 121IP.