Ważne linki
Pozostałe serwisy
First Time Manager

Menu na urządzeniach mobilnych
First Time Manager
Rola menedżera - lidera zwykle kojarzy się nam z kimś, kto jest pewnego rodzaju wizjonerem, za którym podążają ludzie. Podążają, bo tego chcą, a nie uciekają przed nim pracując z poczucia przymusu. Dobry lider potrafi motywować swój zespół do wyznaczania i osiągania celów, wyzwalając w sobie i innych entuzjazm, zaangażowanie. Potrafi wydobyć i kształcić najmocniejsze cechy charakteru i kompetencje. Lider dba nie tylko o jakość pracy swojego zespołu, ale przede wszystkim o satysfakcję z wykonywanych działań.
Jak poprzez pracę i zmianę sposobu zachowania stawać się z dnia na dzień kierownikiem - liderem i autorytetem dla swoich kolegów i podwładnych? – tego nauczymy się na naszych warsztatach.
Ten warsztat przeznaczony jest dla osób stawiających swoje pierwsze kroki na stanowisku liderskim oraz dla tych, którzy w najbliższej przyszłości obejmą stanowisko kierownicze.
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- poznasz podstawy zarządzania zespołem zgodnie z koncepcją K. Blancharda
- otrzymasz sprawdzone narzędzia budowania zespołu
- poznasz techniki komunikacji z zespołem i pracownikami w typowych menedżerskich sytuacjach
- nauczysz się budować swój autorytet szefa i radzić sobie z nową rolą w zespole
- poznasz sposoby i mechanizmy wzbudzania motywacji i zaangażowania zespołu
- dowiesz się jak radzić sobie z konfliktem i trudnymi sytuacjami w zespole
- poznasz techniki kontroli emocji własnych i innych
PROGRAM:
1. Ja Lider
- 4 role lidera i ścieżka rozwoju
- moja filozofia zarządzania i styl przywództwa - autodiagnoza
2. Zespół
- fazy rozwoju zespołu i rola lidera w każdej z faz
- komunikacja z pracownikami jako podstawa – co i kiedy mówić – koncepcja okna Johari
3. Komunikacja menedżera na etapie formowania
- jak dobrze zacząć – autoprezentacja i expose szefa
- jak nie bać się wystąpień i opanować stres i tremę?
4. Jak wyznaczać cele
- SMART jako podstawa
- jak angażująco komunikować cele
- asertywne polecenie i prośba
5. Informacje zwrotne to podstawa
- schematy udzielania informacji zwrotnej w przypadku dobrej pracy
- schematy negatywnych informacji zwrotnych
- formuła sesji feedback na podsumowanie etapu pracy
6. Etap burzowania – jak poradzić sobie z trudnościami
- rodzaje konfliktu
- styl i strategii pracy z konfliktem
- emocje – jak je opanować u siebie i innych
7. Normowanie – co menedżer powinien wiedzieć o motywowaniu
- motywatory w pracy
- jak wzbudzać zaangażowanie
- nagrody – jak działają?
8. Współdziałanie, czyli jak delegować i rozwijać zespół
- 5 stref delegowania
- formuła delegowania
- formuła rozwoju zespołu i kompetencji pracowników
9. Podsumowanie i zakończenie szkolenia
Cena: 800,00 zł netto / 984,00 zł brutto
Termin: 2-3 lipca 2024, godz. 9:00-15:00
Informacje organizacyjne: szkolenie odbędzie się w siedzibie Agencji Rozwoju Pomorza - al. Grunwaldzka 472 D, budynek Olivia Six - XII piętro - Gdańsk.
Prowadząca:
Małgorzata Kamińska - ekspert w dziedzinie warsztatów rozwojowych dla kadry menedżerskiej. Autorka wielu programów rozwojowych. Praktyk w obszarze zarządzania i wprowadzania zmian w biznesie. Od 2018 roku trener w metodologii on-line oraz twórca kursów i szkoleń na odległość.
Posiada Certyfikaty Trenerskie I i II stopnia nadane przez Szkołę Specialist and Friends oraz certyfikat Szkoły Trenerów TROP. Jest certyfikowanym coachem narzędzia do profilowania zawodowego Insightfull Profiler 121IP.